بعد از مرگ چه بر سر بيت كوين هاي شما مي آيد؟

آموزش جامع بلاك چين و ارزهاي ديجيتال

بعد از مرگ چه بر سر بيت كوين هاي شما مي آيد؟

۳ بازديد

 

در اين مقاله سعي داريم به كاربران حوزه رمزارز يادآور شويم كه اگر قصد داريد عزيزانتان بعد از مرگ شما به دارايي هاي ديجيتالتان دسترسي داشته باشند ،  بايد به فكر برنامه هايي از پيش تعيين شده باشيد. با ما همراه شويد تا در ادامه به بررسي اين راهكارها بپردازيم.

 

رمزارزهايتان را براي نسل بعدي به ارث بگذاريد.

 

با محبوبيت هرچه بيشتر سرمايه گذاري در حوزه رمزارز، نگراني هاي سرمايه گذاران هم بيش از پيش شده. آنها دائماً از خود ميپرسند: بعد از مرگ چه بر سر بيت كوين هايم خواهد آمد؟

 

طبق مطالعه سال 2020 مؤسسه Cremation ، عليرغم نگراني زياد اين سرمايه گذاران، علاقه آنها به قيد كردن دارايي هايشان در وصيت نامه 4 برابر كمتر از سرمايه گذاران عادي است.

 

همانطور كه در وايت پيپر بيتكوين هم ذكر شده، اين رمزارز، نسخه پول الكترونيكي كاملاً نظير به نظير است. با استفاده از اين شبكه پرداخت هاي آنلاين بدون گذشتن از يك مؤسسه مالي از يك شخص براي شخص ديگري ارسال ميشوند. بيتكوين شبكه توزيع شده ايست كه تحت كنترل هيچ قدرت مركزي قرار ندارد. پس هيچ كس جز مالكان آن قادر نيست مديريت و كنترل بيت كوين را به دست گيرد.

در نتيجه سالانه ميليون ها دلار بيت كوين با مرگ صاحبانشان در اين شبكه گم ميشوند و از اين طريق از چرخه خارج ميشوند. به گزراش شركت خدمات بيمه رمزنگاري Coincover  ، در زمان انتشار اين مقاله حدود 4 ميليون بيتكوين پس از قطع دسترسي ، از گردش خارج شده اند. كه احتمالاً بخش عمده اي از آنها ناشي از مرگ است.

اينها همه بدين معنا نيست كه رمزارزهايي مثل بيتكوين قابل وصيت كردن نيستند و با مرگ صاحبانشان براي هميشه در كنار آنها دفن ميشوند. در واقع راه هاي زيادي براي سرمايه گذاران هست تا بتوانند رمزارزهايشان را براي نسل بعد به ارث بگذارند. اما هركدام از اين روشها نيازمند تصميم گيري و برنامه اي از پيش تعيين شده است. و از همه مهمتر داشتن دانش كلي در باره نحوه كار رمزارز هم ضروري است.

 

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سايت فكت كوينز مراجعه نماييد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.